200 Yıl Sonra Dolomit Kristalleri Laboratuvar Ortamında Üretildi
200 yıl boyunca kaybolmuş bir 'hazine' sonunda gün yüzüne çıktı. Dolomit, dünyanın en yaygın minerallerinden biri olmasına rağmen, laboratuvar koşullarında kristalleşmeyi başaramamıştı. Ancak, bilim insanları, 32 yıl süren başarısız deneylerin ardından ilk kez dolomiti yapay olarak büyütmeyi başardı. Doğadaki gelgit ve buharlaşma döngülerini laboratuvar ortamında simüle ederek, kalsiyum ve magnezyum karbonatın kristalleşme engelini aştılar. Bu buluş, jeolojik süreçlerin laboratuvar ortamında taklit edilmesinde yeni bir dönemin başlangıcını müjdeledi. DOĞAL KOŞULLARDA ZORLAYICI SÜREÇ Dolomit kristallerinin oluşumu, atomların kristal yüzeyine düzenli bir şekilde yapışmasını gerektiriyor. Doğal ortamda, tek bir tabakanın oluşumu yaklaşık 10 milyon yıl alırken, laboratuvar koşullarındaki denemeler bugüne dek başarı getirmemişti.…