İran: ABD’ye İlişkin Güven Sorunları Devam Ediyor
İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, bazı ülkelerin müzakereleri sabote ederek Amerika Birleşik Devletleri'ni savaşa çekme çabalarına dikkat çekti. Erakçi, "Karşı taraf ciddi bir şekilde ilerlediğinde müzakerelere katılacağız; ancak ABD'ye güvenimiz yok," diye belirtti. Hindistan’ın başkenti Yeni Delhi'de düzenlenen BRICS Dışişleri Bakanları Toplantısı'nın ikinci gününde basın toplantısı düzenleyen Erakçi, İran'ın asla nükleer silah edinmeyi amaçlamadığını vurgulayarak, "Defalarca barışçıl bir nükleer programımız olduğunu ifade ettik," dedi. Hürmüz Boğazı'ndaki durumu da gündeme getiren Erakçi, "Boğaz açık; saldırgan ülkeler dışındaki tüm gemilerle koordinasyon sağlamaları halinde geçiş yapabilirler. Güvenli geçiş bizim için kritik önem taşıyor," şeklinde konuştu. Ayrıca, ABD'nin deniz ablukası uygulamalarına ilişkin endişelerini dile…