Arçelik, 70. Yılını İnsanlar ve Teknoloji İçin Artı Değer Yaratarak Kutluyor
Arçelik’in Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, 70. yaşını kutlamanın gururunu yaşadıklarını belirtti. Türkiye’nin ve Avrupa’nın önde gelen beyaz eşya markası olduklarını vurgulayan Dinçer, kuruluşlarının temel ilkesi olan “Ülkem varsa ben de varım” felsefesiyle hareket ettiklerini ifade etti. 1955 yılından bu yana ülkelerine hizmet etmekten ve sürekli olarak gelişmeyi amaç edinmekten mutluluk duyduklarını dile getiren Dinçer, Arçelik’in Türkiye’nin 14 fabrikası ve binlerce çalışanı ile ülkenin ilerlemesine önemli katkılar sağladığını söyledi.
“Türkiye’nin ilk yerli çamaşır makinesi, buzdolabı, kurutma makinesi, tam otomatik fırını ve bulaşık makinesi gibi ürünleri piyasaya sunarak ülkemizde birçok yeniliği hayata geçiren bir marka olmanın gururunu yaşıyoruz” diyen Dinçer, Arçelik’in köklü ar-ge çalışmaları sayesinde, Telve gibi ürünlerle dünya çapında tanındıklarını belirtti.
Arçelik, Global Arenada Öncü Bir Rol Oynuyor
Arçelik grup şirketi, 57 ülkede 122 iştiraki ve 22 markası ile faaliyet göstererek dünya çapında kendine sağlam bir yer edinmiştir. Şirketin hızlı büyüme sürecine vurgu yaparak, hedeflerini her geçen gün daha da ileriye taşıdıklarını belirten Dinçer, “2017’de ‘İpek Yolu’nda olacağız’ dedik. 2021’de ise ‘Dünyada ilk 3’ hedefini koyduk ve bu hedeflere ulaşmanın ötesine geçtik” şeklinde konuştu.
Arçelik’ten Olağanüstü Üretim Başarıları
- Arçelik şu ana kadar 560 milyondan fazla ürün üretti.
- Üretilen 151 milyon buzdolabı, asansörle bu kulenin zirvesine çıkmak için 4 yıl sürerdi.
- Üretilen 96 milyon çamaşır makinesi, Ekvator’u 1,5 kez turlayabilecek kadar uzunluktadır.
- 2008 yılından bu yana üretilen 18 milyondan fazla kurutma makinesi ile kurutulan çamaşırlar, Dünya’dan Ay’a uzanabilen 305 dev çamaşır ipi gerektirir.
- Üretilen 57 milyon adetten fazla fırın, Avrupa kıtasını 6 kez kaplayacak kadar uzun bir hat oluşturabilir.
Arçelik, Türkiye’de beyaz eşya sektörünün ilk ar-ge merkezini kuran ve Avrupa Patent Ofisi’ne en çok başvuru yapan Türk şirketi olma unvanına sahip. Yeşil teknolojiler alanında da en fazla patent başvurusu yapan Türk şirketi olan Arçelik, Türkiye’de güvenilir marka olarak kabul edilen her 10 tüketiciden 8’inden büyük destek görmektedir.
Çelik Geri Dönüyor!
Arçelik, 70. yılını tüketicileriyle birlikte özel bir çekiliş kampanyası ve ikonik karakter “Çelik”in geri dönüşü müjdesi ile kutlamayı planlıyor. Gelecekte de teknoloji ve insanlar için değer üretmeye devam edecek olan Arçelik, başarılarını artırarak global arenada lider konumunu korumayı hedefliyor.